- Úvod
- Reference
- Dopravní stavby
- Trojský most
Trojský most
Sdružený most pozemní komunikace a městské kolejové dopravy jako součást tunelového komplexu Blanka převádí přes Vltavu též pěší i cyklisty a propojuje městské části Prahy Holešovice a Troja.
Základní informace
Objednatel:
Hlavní město Praha, Praha 1, Mariánské náměstí 2
Projektant:
Mott MacDonald CZ, spol. s r.o.
Doba výstavby:
07/2010 – 10/2014
Projekt v číslech
- 239,38 mDélka přemostění
- 264,31 mDélka mostu
- 200,4 + 40,35 mRozpětí polí
- 100 grŠikmost mostu
- 36,18 mŠířka mostu (13,2 + 2x 0,9 + 3,09 + 7,5)
- zatěžová třída AZatížení mostu (dle ČSN 73 6203 vč. změn)
Charakteristika
Sdružený most pozemní komunikace a městské kolejové dopravy jako součást tunelového komplexu Blanka převádí též pěší i cyklisty a propojuje městské části Prahy Holešovice a Troja.
Nosný systém hlavního pole tvoří ocelový oblouk s táhlem a předpjatá betonová mostovka zavěšená na oblouku pomocí síťově uspořádaných tyčových závěsů. Inundační pole je podélně a příčně předpjatá konstrukce z monolitického betonu.
Výjimečnost stavby
Trojský most je složitá konstrukce, která respektuje architektonické požadavky soutěžního návrhu. Oblouk je mimořádně plochý (poměr rozpětí a vzepětí je 10). Hlavní pole nemá přiznané hlavní nosníky na podhledu mostu. Unikátní provedení zábradlí a osvětlení je též realizováno na základě architektonických požadavků. Most přechází Vltavu jedním polem bez pilířů v řece, čímž se výrazně odlišuje od všech ostatních pražských mostů.