- Úvod
- Reference
- Dopravní stavby
- Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n.
Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n.
Rekonstrukce a dostavba cca 6 km železniční trati v intravilánu zahrnující dvou až čtyřkolejný úsek železniční trati včetně železničních stanic a mnoha dalších objektů.
Základní informace
Objednatel:
Správa železnic, státní organizace
Projektant:
SUDOP PRAHA a.s.
Doba výstavby:
05/2018 – 03/2022
Charakteristika
Jedna z nejvýznamnějších železničních staveb uplynulého desetiletí. Projekt zahrnoval modernizaci nebo dostavbu 6 km dvou až čtyřkolejného úseku železniční trati v intravilánu, železničních stanic Praha-Vršovice, Praha-Eden a Praha-Zahradní Město, železničního spodku a svršku, výstavbu mostů, propustků a opěrných zdí, podchodů, lávek, trakčního vedení, pokládku energetických sdělovacích, zabezpečovacích a optických kabelů, výstavbu traťového zabezpečovacího zařízení a přeložky inženýrských sítích. Kromě toho zahrnovala realizace i demolici železniční stanice, výstavbu nástupišť, přístřešků, bezbariérových přístupů, technologických budov, rekonstrukci a rozšíření stávajících komunikací a úpravu tramvajové trati.
Projekt v číslech
- 6 070 mdélka úpravy
- 33 kmsanace železničního spodku
- 93počet výhybek
- 3železniční stanice
- 11železničních mostů
- 2demolice mostů
- 9nástupišť
- 2podchody pro pěší
- 3zárubní zdi
Výjimečnost stavby
Rozšíření původní dvojkolejné trati na vůbec první čtyřkolejnou železnici v České republice. Její modernizace zároveň představuje i výrazný městotvorný prvek, protože uvolní velké plochy pro další rozvoj širšího centra Prahy.