- Úvod
- Reference
- Dopravní stavby
- 714 Stokkhaugen - Sundan, část: Åstfjordkryssinga, Norsko
714 Stokkhaugen - Sundan, část: Åstfjordkryssinga, Norsko
Dokončením posledního úseku silnice Fv.714 Stokkhaugen – Sundan došlo k zajištění výrazně bezpečnějšího a pohodlnějšího propojení mezi významnými rybářskými oblastmi Hitra a Frøyaa páteřní silniční sítí Norska.
Základní informace
Objednatel:
Statens vegvesen
Projektant:
Statens vegvesen
Doba výstavby:
01/2018 – 10/2020
Charakteristika
Jedná se o část souboru opatření na zkapacitnění a zajištění větší bezpečnosti na silnici Fv.714, spojující pevninskou část Norska s ostrovem Hitra. Projekt zahrnuje úsek silnice v celkové délce 5,6km, z toho most přes fjord Åstfjord o délce 735 m a 2 tunely v profilu T9,5 - Slørdal (2.650 m), Mjønes (770 m), dále napojení na místní komunikace a autobusové zastávky s parkovišti. Součástí projektu byla kompletní dodávka včetně elektroinstalací. Metrostav zajišťoval hrubou výstavbu mostu včetně zakládání, železobetonových a ocelových konstrukcí a ražbu včetně vystrojení obou tunelů a výstavbu železobetonových portálů.
Projekt v číslech
- 5,6 kmDélka úseku
- 2 650 + 770 mDélka obou tunelů
- 735 mDélka mostu
- 80 m2Profil tunelů T9,5
- 13 500 ksPočet kotev
- 17 840 m3Množství betonu pro rekonstrukci
- 2 785 tVýztuž
- 2 660 tOcelových konstrukcí
- 1 640 m, 210 mPiloty, mikropiloty
Výjimečnost stavby
Unikátní kombinace dvojice tunelů a 735 m dlouhého osmipolového mostu přes Åstfjord. Stavba mostu zahrnovala mimo jiné unikátní založení pomocí železobetonových studní o průměru 18,4 m a váze 2 200 tun na mořském dně, betonáž pilířů výšky až 40 m nad mořskou hladinou a osazování ocelové konstrukce pomocí lodního jeřábu.