Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Výstavba 2. etapy západního městského okruhu v Plzni

Dopravní stavby
Plzeň

Městský okruh v úseku Křimická – Karlovarská v západní části města Plzně propojil nejrozsáhlejší průmyslovou zónu na Borských polích s velkými sídlišti na Severním předměstí a zároveň ulevil dopravě v centru města. 

Základní informace

Objednatel:

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, Statutární město Plzeň

Projektant:

TUBES spol. s r.o. a V-CON, spol. s r.o.

Doba výstavby:

04/2020 – 03/2023

Výstavba 2. etapy západního městského okruhu v Plzni
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Charakteristika

Zakázka se skládala z výstavby téměř 3,5 km dvoupruhové komunikace. Její hlavní částí byla 1,2 km dlouhá estakáda nad údolím řeky Mže. Téměř 1 km (dilatační díly A a B) její délky bylo vybudováno na posuvné skruži a zhruba 200 m (dilatační díl C) letmou betonáží. Stavba dále kromě estakády zahrnovala 3 křižovatky, 4 silniční mosty, 3 biokoridory, 5 protihlukových stěn, stezky pro chodce a cyklisty, šestiramennou okružní křižovatku a 2 mimoúrovňové křižovatky. Armovna Metrostavu vyrobila a dodala tři čtvrtiny veškeré potřebné výztuže.

Projekt v číslech

  • 3 350 m
    Délka trasy
  • 1 200 m
    Délka estakády
  • 500 000 m3
    Objem vytěžené zeminy

Výjimečnost stavby

Nosná konstrukce estakády v místě nad řekou Mží byla provedena letmou betonáží a vahadla propojena ve výšce kolem 20 m nad vodní hladinou. Během výstavby propukl covid, takže se jí nepříznivě dotkla nejen protiepidemická opatření, ale i menší dostupnost materiálů a jejich vyšší ceny. Později válka na Ukrajině měla za následek nedostatek dělníků. Stavbu komplikovala oblaka prachu nebo po dešti všudypřítomné bahno vznikající kvůli charakteru půdy a rozsáhlým zemním pracím.

 

Foto: J. Zahradník - GardenCinema.cz

Obrázek

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav