- Úvod
- Reference
- Dopravní stavby
- Rekonstrukce tramvajové vozovny Slovany, Plzeň
Rekonstrukce tramvajové vozovny Slovany, Plzeň
Komplexní rekonstrukce a revitalizace areálu tramvajové vozovny v Plzni na Slovanech zahrnovala demolice původních objektů a následné vybudování nových hal, provozních budov, tramvajových tratí s trolejovým vedením, komunikací, skladových a parkovacích ploch včetně přeložek inženýrských sítí a nových přípojek.
Základní informace
Objednatel:
Plzeňské městské dopravní podniky, a.s.
Projektant:
METROPROJEKT Praha a.s., Mott MacDonald CZ, spol. s r.o.
Doba výstavby:
09/2020 – 02/2023





Charakteristika
Nová vozovna zahrnuje mimo jiné průjezdné haly pro odstav tramvají, jejich automatickou myčku využívající i dešťovou vodu a moderní podúrovňový soustruh na obrábění ojetých kol tramvajových vozů. Kromě nesrovnatelně vyšší kvality technického vybavení poskytuje lepší zázemí a pracovní podmínky pro zaměstnance. Vzhledem se lépe přizpůsobila sousedním budovám a svým modernějším provozem zlepšila životní podmínky pro okolní obyvatele.
Projekt v číslech
- 124 mDélka průjezdných hal
- 13 500 m2Plocha zelené střechy
- 28 měsícůDoba rekonstrukce
Výjimečnost stavby
Rekonstrukce celého areálu, tedy i bourání a stavba nových hal, probíhala za provozu vozovny, k dispozici muselo zůstat i její servisní zázemí. Kvůli čerpání dotací přitom bylo nutné harmonogram stavby zkrátit téměř o rok. To vše si vyžádalo náročnou etapizaci výstavby a precizní koordinaci všech činností. Vozovna disponuje automatickým systémem stavění vlakové cesty (automatické nastavení výhybek). Splněn byl i jeden z hlavních požadavků investora, a to odstínění obytné zástavby od hluku provozu vozovny. Dodržení hygienických limitů hluku obecně bylo samozřejmostí. Součástí projektu byla i rekonstrukce přilehlé ulice Slovanská alej.
Celá vozovna je navržena v konceptu modrozelené infrastruktury založeném na principu odpovědného nakládání s dešťovou vodou. Do něj spadá nejen zelená střecha a myčka tramvají, ale i závlahový systém pro zalévání svislých ozeleněných částí budov.



