Prodloužení trasy metra A Dejvická - Nemocnice Motol
Záměrem prodloužení trasy A pražského metra je zlepšení kvality dopravní obslužnosti v severozápadním sektoru Prahy.
Základní informace
Objednatel:
Dopravní podnik hl. m. Prahy
Projektant:
Metroprojekt Praha a.s.
Doba výstavby:
12/2009 – 06/2014

Projekt v číslech
- 4 nové staniceBořislavka, Veleslavín, Petřiny, Nemocnice Motol
- 6134 mCelková délka trasy
- 825,5 mTraťové úseky dvoukolejné
- 2 x 4051 mTratové úseky jednokolejné ražení TBM
- 1332 mSilniční úseky

Charakteristika
Záměrem prodloužení trasy A pražského metra bylo zlepšení kvality dopravní obslužnosti v severozápadním sektoru Prahy. Vysoce kapacitní doprava metrem přinesla snížení počtu autobusových linek v této oblasti. Přesunutí konečné stanice blíže k okraji metropole zajistilo napojení největší pražské nemocnice v Motole a přiblížilo linku metra A k letišti Ruzyně.
Výjimečnost stavby
Ražby plnoprofilovými tunelovacími stroji TBM –EPB S-609 (Tonda) a S-610 (Adéla)
Parametry: typ stroje - zeminový štít, délka vč. závěsu - 102 m, hmotnost 680 t, instalovaný výkon 1200 kW, rychlost otáčení řezné hlavy 3 ot./min., rychlost ražby Ø 35 mm/minutu, Ø denní výkon 15 bm, jeden prstenec (1,5 m) smontován za Ø 35 minut, prstenců celkem 5565 ks.
