Výstavba metra, úsek LU6E, tunely Karhusaari
Projekt Länsimetro – Západní metro je nové dopravní spojení mezi městy Helsinky a Espoo ve Finsku s plánovanou přepravní kapacitou 100 000 cestujících za den a přímo navazuje na jedinou provozovanou trasu dlouhou 21 km.
Základní informace
Objednatel:
Länsimetro OY
Projektant:
KalliosuunnitteluOY Rockplan Ltd.
Doba výstavby:
04/2011 – 10/2013

Projekt v číslech
- 36,2 - 42,1 m2Profil tunelu
- 140 000 m3Objem vytěženého materiálu
- 26 - 35 mHloubka 3 šachet
- 55 000 mSvorníková výstroj
- 1 360 000 KgCementu


Charakteristika
Länsimetro – Západní metro je nové dopravní spojení mezi městy Helsinky a Espoo kompletně vedené v podzemí v délce 14 km.Traťový úsek LU6E – Karhusaari se sestává z celkem 2613 m ražeb realizovaných v tvrdých žulách metodou Drill&Blast. Součástí dodávky je také ražba třech technologických komor s větracími šachtami v každé z nich a sedmi tunelových propojek. Trasa úseku je částečně vedena pod mořským dnem a mimo jiné také podchází základy budov administrativního komplexu společnosti Nokia. Náročným úkolem byla zejména ražba úseků vedených pod mořem, v oblastech citlivých na seismické zatížení vlivem trhacích prací spolu se značným množstvím injektážních prací.
Výjimečnost stavby
Ražba pod mořskou hladinou. Ražba v seismicky citlivém území pod základy administrativního komplexu Nokia. Ocenění zadavatelem – nejbezpečnější pracoviště výstavby Länsimetra.
