Nejpozději 9. prosince tak začnou přes most jezdit vlaky. „Stejně jako u severního mostu i nyní byla k zatížení použita sestava parní lokomotivy, dvou kolejových jeřábů a vozíku s panely,“ vysvětlil Petr Hanzal ze společnosti Metrostav. Zatěžování a měření pohybů konstrukce začalo ve čtvrtek asi půlhodiny po půlnoci. „Pro měření bylo nezbytné, aby pod mostem nejezdily tramvaje a byl vypnutý proud v troleji. Na akci tak vycházel čas od půl jedné v noci asi do půl páté ráno,“ vysvětlil náměstek ředitele Kloknerova ústavu Petr Bouška, který byl u měření. Zatímco oba jeřáby po rozednění už stály u jednoho z nástupišť před hlavní výpravní budovou na nádraží, parní lokomotiva zůstávala na mostě ještě v průběhu dopoledne. Stavbaři nyní dokončují zastřešení rekonstruovaných nástupišť na jižní straně nádraží.
Video na plzen.idnes.cz