Obě firmy podaly nakonec jedinou nabídku do soutěže, kterou vypsala Technická správa komunikací. I když předběžný zájem projevilo deset firem, nakonec přišla nabídka jen od sdružení SAT-MET-Provoz TKB, v kterém je Satra a Metrostav. Kontrakt je už zveřejněný v registru smluv.
Za pětiletou smlouvu zaplatí TSK celkem 748 milionů korun bez DPH. Smlouvy vypočítává přesně práce, které musí sdružení pravidelně vykonávat. Jde například o čištění všech prostor, předepsané výměny spotřebního materiálu nebo řídícího systému. Původní odhady TSK byly, že pětiletá smlouva přijde na 600 milionů korun.
Podle mluvčí TSK Barbory Liškové tunelovým komplexem projelo už více než 100 milionů aut. V pracovním týdnu jde o 105 tisíc aut denně, o víkendu zhruba 80 tisíc.
Satra tunel dobře zná, nejen jako projektant. O stejné práce se starala až do konce srpna, kdy vypršela původní smlouva. Původně se o tunel měla starat společnost ČKD Praha DIZ, ta ale vypověděla smlouvu.
Tunelový komplex je v provozu čtvrtým rokem, otevřen byl 19. září 2015. Správcem tunelu zůstane oficiálně TSK, vybrané sdružení bude provoz a údržbu zajišťovat. Tunelový komplex je největším městským tunelem v Evropě.
URL| https://zdopravy.cz/pet-let-udrzby-bla...-s-metrostavem-za-temer-miliardu-16905/