„V jižním tubusu je položená pevná jízdní dráha a probíhá její dobetonování. V severním už je téměř vše připraveno pro pokládku. Aktuálně se do něj naváží kolejnice a samotná pokládka začne v řádu dnů,“ uvedl Martin Patřičný ze společnosti Metrostav.
Pokládka kolejí v jižním tubusu trvala přes dva měsíce. Nejprve stavbaři museli vybetonovat podklad pro budoucí trať, pak následovalo položení kabelovodů, jež vedou pod bezpečnostními chodníky po obou stranách tunelu.
„Hlavní rozdíl mezi tratí před tunelem a uvnitř tunelu je v uložení kolejové dráhy. Zatímco v zářezu před tunelem je kolejiště v klasickém stěrkovém loži, jak je lidé znají z tratí, uvnitř je takzvaná pevná jízdní dráha. To znamená, že kolejnice jsou upevněné ve speciálních panelech,“ vysvětlil v květnu Petr Hybský ze společnosti Metrostav.
Panely v případě nutnosti umožní záchranářským vozidlům bezproblémovou a bezpečnou jízdu tunelem.
Tunelem u Plzně projede v listopadu první vlak (4. května 2018) InsertSingleVideo
Uvnitř tunelu technici montují technologie nezbytné pro budoucí vlakový provoz. Práce se nezastavily ani na portálech.Na kyšickém portálu, ze kterého začínaly ražby obou tunelových rour, je už vyskládaná čelní gabionová stěna. Vypadá jako obří schody. Nejvyšší část nad speciálními koši s vyskládanými kameny bude vysypaná hlínou a zatravněná. První vlak má nejdelším tunelem projet za čtvrt roku
Na plzeňské straně tunelu pod vrchem Chlum stavbaři v posledních dnech vyplňovali prostor mezi oběma tunelovými tubusy, který vznikl v předem vytěžené části bývalého pole. Tady dělníky výstavba definitivní stěny portálu teprve čeká.
Dělníkům už zbývá posledního čtvrt roku, aby domontovali a zprovoznili nezbytné technologie uvnitř jižního tubusu a propojili koleje v tunelu až k současné železniční trati Plzeň - Praha. Provoz v severním tubusu by měl být zahájen o něco později.
„Předpokládáme, že první vlak tunelem projede letos v listopadu,“ uvedl Martin Patřičný
Rozebírání razicího štítu Viktorie na okraji Plzně (22. ledna 2018) InsertSingleVideo
Ražba jižního tubusu začala v únoru 2015, štít pojmenovaný Viktorie se znovu na denním světle objevil v červnu 2016. Štít si razil cestu horninami a zároveň skládal z betonových segmentů prstence definitivního ostění o průměru bezmála deset metrů. Stroj tak za sebou nechával čistý tubus.Ražbu severní tunelové roury štít zahájil v září 2016, loni v říjnu dokončil její ražbu . Mezi oběma tubusy je osm nouzových průchodů .
Až začnou jezdil vlaky novým tunelem, o šest kilometrů kratší trasu mezi Plzní a Rokycany vlaky zdolají až o deset minut rychleji. Stará trať mezi Plzní a Chrástem zanikne . Lokálka z Radnic bude jezdit až do Ejpovic, kde bude přejíždět na trať železničního koridoru, nebo tu budou cestující přestupovat na vlaky směr Plzeň nebo Rokycany.
Kompletní přestavba trati Plzeň - Rokycany na železniční koridor bude stát přes pět miliard korun.
Viktorie prorazila poslední část železničního tunelu (7. října 2017) InsertSingleVideo
URL| https://plzen.idnes.cz/rokycany-plzen-....aspx?c=A180813_132213_plzen-zpravy_jzk