Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tak může s dvouletým zpožděním konečně uzavřít smlouvu s vítězným sdružením Metrostav, Swietelsky Rail a SMP, která má trať zmodernizovat za 3,487 miliardy korun.
Druhá Eurovia, která se dvakrát pokoušela výsledek tendru zvrátit u antimonopolního úřadu, nabízela ve sdružení se Strabag Rail stavět za 3,68 mld. Kč. Spor se podle serveru točil kolem plnění technických kvalifikačních předpokladů a znalostí členů týmu. Poprvé Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) poslal výsledky zpět k přezkoumání na SŽDC, která opětovně potvrdila vítězství nejlevnějších firem. Svou druhou stížnost nyní Eurovia stáhla, uvedl web bez bližších podrobností.
ÚOHS tak zastavil správní řízení a zároveň zrušil předběžné opatření, které zakazovalo podepsat smlouvu s vítězem. Informaci potvrdili mluvčí SŽDC Kateřina Šubová i mluvčí ÚOHS Martin Švanda. »V nejbližších dnech uzavřeme smlouvu s vybraným uchazečem, kterým je sdružení firem Metrostav, Swietelsky a SMP a zahájíme realizaci, « uvedla Šubová. Původně byla již v červnu 2016 vybrána jako vítěz tendru firma Chládek a Tintěra s cenou 3,4 mld. Kč, ale SŽDC následně soutěž zrušila s poukazem na nejasnosti ve vlastních kvalifikačních požadavcích. I tehdy byla Eurovia ve sdružení se Strabagem druhá s cenou 4,3 mld. Kč.
Modernizace koridoru přinese velké změny nejen v dálkové železniční dopravě, ale i v té městské a příměstské. Šestikilometrový úsek z Hostivaře do Vršovic bude čtyřkolejný a po dokončení se vyhne zastávce Praha-Strašnice, která bude zrušena. Naopak nově vzniknou zastávky Zahradní Město a Praha-Eden, kompletní rekonstrukcí projde nádraží Vršovice. Na Zahradním Městě vznikne přestupní uzel na MHD.