Pro české studenty ekonomických a IT oborů je největším lákadlem tradičně americký Google a u technických boduje domácí Škoda Auto. Novinkou je vítězství České televize u vysokoškoláků z humanitních oborů a první místo soudů, kde by nejraději pracovali mladí právníci.
Firmy se musí umět prodat
V žebříčcích firem, které si studenti nejvíce spojují s přátelským, kreativním a dynamickým pracovním prostředím, vyhrála letos Kofola, Google, Socialbakers a neziskovky Greenpeace a Člověk v tísni. Proč mladí lidé vnímají právě tyto firmy a organizace jako přátelské a dynamické? Co dělají dobře? Co se týká Kofoly nebo Red Bullu, jejich hlavní zbraní je samozřejmě skvělý produkt (love brand) a mimořádně úspěšný produktový marketing. Tito zaměstnavatelé jsou vnímáni prakticky stejně jako jejich hlavní produkt. V případě mladého a přátelského image je to dobře, z jiného pohledu to však může mít své nevýhody. Zajímavý případ v žebříčku představují dvě mladé banky: mBank a Air Bank. Opět krásný výsledek promyšleného marketingu s jasným cílem – omladit a zlidštit jinak poněkud strnulý bankovní sektor.
Kreativní a dynamické pracovní prostředí je často spojováno s firmami, které jsou mimořádně rostoucí a jsou zastupovány inspirativními lídry s vizí. To jsou například Socialbakers nebo Rockaway. Nicméně realita nemusí být rozhodující. Hlavní roli hraje schopnost prezentovat se navenek.
Především u studentů humanitních oborů je v poslední době žádaný i neziskový sektor. Průzkum ukázal, že by v této oblasti chtělo pracovat dokonce více byznysových studentů než pro jakoukoliv z komerčních bank. Greenpeace a Člověk v tísni pak představují kariérní alternativu pro ty, jejichž hlavní motivací je konat dobro.
Jak tedy mají firmy dát najevo, že jsou přátelské a dynamické? Jestli je značka vnímána jako „cool“, je otázkou emoce. Je to komplexní pocit, který se nám utváří v hlavě při každém setkání s daným brandem. Těžko jde sdělit pár větami v klasickém pracovním inzerátu. Firmy se musí umět kandidátům „prodat“. Na začátku by měly najít svoji unikátnost a mít jasno v tom, proč by měl někdo chtít pracovat u nich, a ne u jejich konkurentů. Mladé talenty pak nejvíce zajímá firemní kultura, pracovní prostředí a lidé ve firmě. Ideální je tento obsah prezentovat multimediálně: pomocí krásných fotek, videí, příběhů, jež se dají propagovat různými kanály.
Nejpopulárnější zaměstnavatelé pro studenty technických oborů
1 ŠKODA AUTO
2 SIEMENS
3 HONEYWELL
4 ČEZ
5 METROSTAV
6 GOOGLE
7 SKANSKA
8 ŠKODA TRANSPORTATION
9 BOSCH
10 ABB
ZDROJ: UNIVERSUM
Nejpopulárnější zaměstnavatelé pro studenty IT oborů
1 GOOGLE
2 MICROSOFT
3 IBM
4 SEZNAM.CZ
5 RED HAT
6 ORACLE
7 CISCO SYSTEMS
8 ESET SOFTWARE
9 AVAST SOFTWARE
10 ŠKODA AUTO
...
90 METROSTAV
ZDROJ: UNIVERSUM
Nejžádanější zaměstnavatelé pro studenty podle oborů v roce 2016
23. 11. 2016
zdroj: Hospodářské noviny Příloha - ProByznys - Žebříčky Tomáš Rašner
Napsali o nás