Kyšice – Razicí štít, který už mezi Kyšicemi a Plzni vyhloubil jeden tubus nejdelšího železničního tunelu v České republice, jde znovu pod zem. Stavbaři ho uvedli do chodu v úterý. Potvrdil to mluvčí Metrostavu Martin Patřičný.
Ražba jižního tubusu trvala 120 metrů dlouhé Viktorii šestnáct měsíců, různé potíže způsobovaly zpoždění oproti původním plánům..
První centimetry země začala u Kyšic ukusovat v únoru 2015, v červnu letošního roku se po 4,1 kilometru dlouhé cestě vynořila na plzeňské straně Chlumu.
Jakmile se v červnu Viktorie vynořila, začal ji Metrostav rozebírat a převážet zpět ke Kyšicím, kde čekala na tento týden.
Při ražbě druhého tunelu, která by mohla skončit do konce příštího roku, stavbaři zužitkují zkušenosti z uplynulých šestnácti měsíců. „Nečekáme, že to půjde rychleji než u toho prvního. Pod zemí nikdy nevíte, na co narazíte, i když po dokončení prvního tunelu už alespoň víme, co můžeme čekat,“ nechal se slyšet vedoucí ražby Štefan Ivor.
Tunel vzniká v rámci modernizace trati Plzeň – Rokycany, trasu má zkrátit o 6,1 kilometru.
Viktorie už razí druhý tubus
29. 9. 2016
zdroj: Rokycanský deník Region (pk)
Napsali o nás