Zatímco Císařský ostrov nebo trojská zoo jsou zalité vodou, v tunelu Blanka není ani kapička. Přitom v Troji tunel zabíhá pod Vltavu. „Protipovodňová opatření jsme v rámci stavby řešili jako první, jsou stavěna podle nových pražských norem na úroveň povodně 2002,“ vysvětluje mluvčí Metrostavu František Polák. Tehdy se po povodních počítalo s třiceticentimetrovou rezervou. Pokud by voda stoupla výš, i na to je Blanka připravena. „Kdyby bylo potřeba, máme v tomto úseku připravena taková hradítka,“ dodal Polák. V jiných částech tunelu tato „hradítka“ nejsou třeba, neboť Blanka je na kopci. Povodně neohrozily ani právě dokončovaný Trojský most. Ten je totiž samonosný – tedy bez pilířů zapuštěných v řece. Takže firma Metrostav preventivně uklidila jen obě staveniště na obou březích Vltavy.
***
Poučilo se i metro
Od povodní v roce 2002 prošel ochranný systém metra mnohými vylepšeními.
* Kromě zábran a hrazení na povrchu chraní metro také tlakové uzávěry v tunelech a chodbách. Jen v Křižíkově, nejvíce zatopené stanici v roce 2002, jich je třicet.
* Vyměnilo se také těsnění tlakových průchodek. Měly by odolat tlaku 6 atmosfér, tedy tlaku 60 metrů vodního sloupce.
* Každé dva až tři roky se pak celý systém ochrany metra prověřuje.
Blanka je v suchu. S povodní počítala
4. 6. 2013
zdroj: Metro
Napsali o nás