- Úvod
- Reference
- Podzemní stavby
- Modernizace trati Rokycany - Plzeň
Modernizace trati Rokycany - Plzeň
Rekonstrukce železniční trati mezi městy Rokycany a Plzeň, součást 3. tranzitního železničního koridoru a páteřní transevropské dopravní sítě, má za cíl dosáhnout jízdní doby pod jednu hodinu z hlavního nádraží v Praze na hlavní nádraží v Plzni a též v opačném směru.
Základní informace
Objednatel:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Projektant:
SUDOP Praha a.s.
Doba výstavby:
09/2013 – 12/2019
Charakteristika
Rekonstrukce železniční trati mezi městy Rokycany a Plzeň, součást 3. tranzitního železničního koridoru a páteřní transevropské dopravní sítě, má za cíl dosáhnout jízdní doby pod jednu hodinu z hlavního nádraží v Praze na hlavní nádraží v Plzni a též v opačném směru. Vedle úpravy vlastní trati, stanic a nástupišť je stěžejní záležitostí výstavba tunelu Ejpovice, který je tvořen dvěma jednokolejnými tunelovými troubami (severní a jižní), propojených mezi sebou spojovacími chodbami. Vede pod terénními útvary Homolka a Chlum a jeho délka od východního (vjezdového) portálu k západnímu (výjezdovému) činí zhruba 4150 m. Současná trať mezi Rokycany a Plzní se tak pomocí tunelu zkrátí z původní délky 20,2 km o více než šest kilometrů.
Projekt v číslech
- 20,237 kmCelková délka úseku
- 14,147 kmPo dokončení
- 130 - 160 km/hodTraťová rychlost
- 2 x 4150 mDélka tunelů
Výjimečnost stavby
Ražby se provádí strojem TBM S-799 – Viktorie o průměru řezné hlavy 9840 mm (největší v ČR), o délce 115 m, hmotnosti 1860 t, maximální rychlosti 80 mm/min. a tlačné síle 64,7 MN. Vlastní ražby jižní tunelové trouby začaly v únoru 2015, prorážka do výjezdového portálu Doubravka se uskutečnila v červnu 2016. Ražby severní tunelové trouby začaly v září 2016.