- Úvod
- Reference
- Podzemní stavby
- Tunel Radejčín - dálnice D8
Tunel Radejčín - dálnice D8
Tunel Radejčín na dálnici D8 tvoří dvě dvoupruhové jednosměrné trouby, které podcházejí Radejčínský hřbet Českého středohoří.
Základní informace
Objednatel:
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Projektant:
PRAGOPROJEKT, a.s.
Doba výstavby:
10/2007 – 08/2018
Projekt v číslech
- 600 mDélka levé trouby
- 620 mDélka pravé trouby
- 892 mRažená část celkem
- 16,413 kmDélka úseku 0805
Charakteristika
V roce 2016 byla zprovozněna poslední část dálnice D8 propojující Prahu a Drážďany. Dálniční tunel Radejčín se nachází v Ústeckém kraji na katastrálním území obcí Prackovice, Dubice a Radejčín. Pro každý směr je navržena vlastní tunelová trouba. Pravá tunelová trouba měří 600 m, z toho ražená část 446 m, a levá trouba měří 620 m, z toho je raženo 446 m. Ražba probíhala Novou rakouskou tunelovací metodou (NRTM). Vozovka tunelu je vyrobena z cementobetonového krytu, který je proveden jako dvouvrstvý o celkové tloušťce 240 mm.
Výjimečnost stavby
Na 16,5 km dlouhém úseku 0805 dálnice D8 jsme stavěli mimo tunel Radejčín také tunel Prackovice a mosty Dobkovičky a Oparno. Díky práci všech zúčastněných stavebních firem se z Prahy do Drážďan dostanete za 90 minut.